ArtikelenTechnologieënTINTProgramma & pilotsSubsidieregelingEventsKIT

Cor van der Wel (Cedris) en Michiel van den Hauten (UWV) tekenen intentieverklaring voor samenwerking op het thema Inclusie en Technologie

Gisteren hebben Cor van der Wel (directeur Cedris) en Michiel van den Hauten (directeur SBK bij UWV) de intentieverklaring ondertekend waarmee zij het startschot geven voor een meerjarige samenwerking op het thema Technologie & Inclusie.

  • UWV
Cor van der Wel (Cedris) en Michiel van den Hauten (UWV) tekenen intentieverklaring voor samenwerking op het thema Inclusie en Technologie

Met de ondertekening spreken Cedris en UWV de gezamenlijke ambitie uit om in de periode 2025–2028 op structurele wijze samen te werken. De samenwerking richt zich op het meer gemeengoed maken van inclusieve technologie in de praktijk ten behoeve van mensen met een ondersteuningsbehoefte.

Beide partijen brengen hun kennis, netwerken en ervaring in. Cedris doet dit via Kennisalliantie Inclusie en Technologie (KIT) en haar actieve ledennetwerk. UWV brengt ervaring mee vanuit de Coalitie Technologie voor Inclusie, een breed landelijk netwerk, kennis van de uitvoering, werkgeversdienstverlening en voorzieningen.

Samen zetten Cedris en UWV zich in voor het delen van kennis, het aanpakken van belemmeringen voor opschaling en het versterken van de inzet van technologie om werken voor mensen met een ondersteuningsvraag prettiger en toegankelijker te maken. De ondertekening van deze intentieverklaring markeert het begin van een intensieve samenwerking die de inzet van technologie voor een inclusieve arbeidsmarkt een stevige impuls moet geven.

Recente artikelen

Technologie en menselijk handelen gaan hand in hand

  • Implementatie
  • Inclusieve technologie

In moderne organisaties speelt technologie een grote rol bij bijna elke verandering. Nieuwe digitale systemen, apps, platforms of automatiseringsoplossingen worden vaak gepresenteerd als dé sleutel tot innovatie, efficiëntie en inclusie. Maar in de praktijk komt dat niet altijd uit. Implementaties stranden, systemen worden slechts gedeeltelijk gebruikt of leiden zelfs tot nieuwe vormen van uitsluiting. Dit roept de vraag op: bepaalt technologie hoe wij werken, of bepalen wij hoe technologie werkt? In deel 3 in deze reeks nemen we je mee naar het antwoord.

Lees meer
Technologie en menselijk handelen gaan hand in hand
Uitgelicht

AI-cloning maakt communicatie effectiever én persoonlijker bij Novon Schoonmaak

  • AI
  • Schoonmaakbranche

Hoe verbind je ruim 2800 medewerkers met 51 verschillende nationaliteiten, verspreid over honderden locaties, met elkaar en met hun werkgever? Bij Novon Schoonmaak vonden ze een innovatieve oplossing: een digitale kloon van hun commercieel directeur Markku Weingärtner. Zijn AI-avatar spreekt medewerkers toe in hun eigen taal – van Nederlands tot Oekraïens – en maakt zo interne communicatie persoonlijker, duidelijker en inclusiever.

Lees meer
AI-cloning maakt communicatie effectiever én persoonlijker bij Novon Schoonmaak
Uitgelicht

DrechtwerkGroen zet Groen-app in voor persoonlijke ontwikkeling: ‘De betrokkenheid bij het werk is toegenomen.’

  • AI
  • Groen app
  • Praktijkvoorbeeld

DrechtwerkGroen zet de Groen-app in 'als hulpmiddel voor het verder ontwikkelen van hun mensen in de groenvoorziening’.

Lees meer
DrechtwerkGroen zet Groen-app in voor persoonlijke ontwikkeling: ‘De betrokkenheid bij het werk is toegenomen.’

Deel kennis over inclusieve technologie op CedrisConnect!

  • Inclusieve technologie

De pagina ‘inclusieve technologie’ is live op CedrisConnect. Deel hier je ervaringen en stel je vragen over inclusieve technologie.

Lees meer
Deel kennis over inclusieve technologie op CedrisConnect!

Hulpstukken ontwerpen en printen met 3D-printers

  • Innovatieve tool
  • TINT
  • TINT Apeldoorn

Bij Lucrato hebben ze een 3D-printer aangeschaft. Hiermee kunnen medewerkers zelf hulpstukken ontwerpen en printen.

Lees meer
Hulpstukken ontwerpen en printen met 3D-printers

Ervaringsverhaal: Peter vond door Speaksee een baan

  • auditieve ondersteuningsvraag
  • Communicatie support technologie
  • Praktijkvoorbeeld
  • Slechthorend
  • Speaksee
  • TINT Apeldoorn

Peter werd op latere leeftijd slechthorend en vond met behulp van Speaksee een baan. TINT Apeldoorn interviewde hem over zijn ervaringen.

Lees meer
Ervaringsverhaal: Peter vond door Speaksee een baan