Inclusieve technologie, stop ermee!
Althans, met die woorden “inclusieve technologie”. Techniek ondersteunt de mens. Lees de column van Steven Hubeek - De Normaalste Zaak
Lees meerIn het onderwijs wordt volop geëxperimenteerd met inclusieve technologie. Ook op de arbeidsmarkt wordt arbeidsondersteunende technologie ingezet. Maar hoe zit dat in het volwassenenonderwijs? Daar valt nog veel winst te behalen op het gebied van inclusieve technologie.
Auteurs Ina den Hollander en Ben Vaske roepen op om meer onderzoek te doen naar welke technologieën ondersteuning kunnen bieden in educatieve trajecten. In het eerste gedeelte van het tweeluik beantwoorden zij de vraag: “Hoe kunnen inclusieve technologie en innovatie een rol spelen in volwassenenonderwijs?” Het artikel benoemt de uitkomsten van pilots uitgevoerd door CTI, KIT en TINT hubs en analyseert hoe deze uitkomsten betrekking kunnen hebben op volwasseneneducatie.
Klik hier voor het volledige artikel.
Het tweede gedeelte van het tweeluik over wat AI kan betekenen voor het onderwijs verschijnt in januari. Hou de website van KIT in de gaten om op de hoogte te blijven. En ben je geïnspireerd geraakt? Deel je verhaal over inclusieve technologie in jouw organisatie. Of neem contact met ons op om meer te leren over inclusieve technologie.
Althans, met die woorden “inclusieve technologie”. Techniek ondersteunt de mens. Lees de column van Steven Hubeek - De Normaalste Zaak
Lees meerEen virtual reality-platform waarmee mensen – van jongeren met autisme tot ouderen en MBO-studenten – veilig en zelfstandig kunnen oefenen met reizen in het openbaar vervoer. KIT sprak met de maker van Virtual OV.
Lees meerNieuwe technologieën zoals een exoskelet kunnen nieuwe banen creëren of zorgen voor duurzame inzetbaarheid van werknemers.
Lees meer