Inclusieve technologie, stop ermee!
Althans, met die woorden “inclusieve technologie”. Techniek ondersteunt de mens. Lees de column van Steven Hubeek - De Normaalste Zaak
Lees meerSteeds meer organisaties werken met medewerkers die (nog) niet vloeiend Nederlands spreken. Denk aan collega’s met een Poolse, Oekraïense, Arabische of Engelse achtergrond. . Taalbarrières worden daarmee een steeds grotere uitdaging op de werkvloer.
Hoe houd je de communicatie effectief en inclusief? In deze aflevering van de Werkkracht Podcast duiken ze in een verrassend praktische oplossing: vertaaloortjes.
Pieter Schortemeijer, projectleider Inclusieve Technologie (regio Foodvalley), deelt waardevolle praktijkervaringen.
Binnen Werkkracht maken ze al ruim 1,5 jaar gebruik van deze technologie in de trainingen en bij begeleiding. In deze podcast delen ze openhartig de opgedane lessen, tips en voorbeelden.
In slechts 27 minuten ben je helemaal bij — informatief, eerlijk én leuk om te luisteren.
Luister nu naar ‘Vertaaloortjes’ of via werkkracht.org/podcast
Althans, met die woorden “inclusieve technologie”. Techniek ondersteunt de mens. Lees de column van Steven Hubeek - De Normaalste Zaak
Lees meerEen virtual reality-platform waarmee mensen – van jongeren met autisme tot ouderen en MBO-studenten – veilig en zelfstandig kunnen oefenen met reizen in het openbaar vervoer. KIT sprak met de maker van Virtual OV.
Lees meerBij Werkzaak Rivierenland maken ze gebruik van 3D-printtechnologie. Dat levert veel op. Niet alleen worden werkprocessen efficiënter, maar de mogelijkheden van de 3D-printer stimuleert ook de creativiteit van medewerkers.
Lees meerIn de nieuwste column van KIT vertelt Cor van der Wel, interim directeur Cedris, over AI. Wie niet groot is, moet slim zijn.
Lees meerHet team van KIT groeit. Benieuwd naar de verhalen van de medewerkers? In deze rubriek gaan medewerkers met elkaar in gesprek over hun werkzaamheden en visie op inclusie. Deze week stellen Kwartiermakers Leendert Bos en Mark Scheutjens zich voor.
Lees meerHoewel op de arbeidsmarkt en in het onderwijs al gebruik gemaakt wordt van inclusieve technologie, blijft het volwassenenonderwijs achter. In het tweede gedeelte van een tweeluik onderzoeken Ina den Hollander en Ben Vaske wat AI en ChatGPT kunnen betekenen voor het onderwijs.
Lees meer