Inclusieve technologie, stop ermee!
Althans, met die woorden “inclusieve technologie”. Techniek ondersteunt de mens. Lees de column van Steven Hubeek - De Normaalste Zaak
Lees meerDe pagina ‘inclusieve technologie’ is live op CedrisConnect. Deel je ervaring met de inzet van een specifieke technologie of heb je een uitdaging met bijvoorbeeld de implementatie van een technologie, stel je vraag hier!
CedrisConnect is het ledenplatform van Cedris. Het platform is ontstaan vanuit de wens om kennis van leden “op een toegankelijke manier bij elkaar te brengen, zodat leden van elkaar kunnen leren en niet altijd zelf het wiel uit hoeven te vinden. (…) Het platform is bedoeld om op een laagdrempelige manier vragen, knelpunten of ervaringen met elkaar te delen.” Leden van Cedris kunnen op basis van thema’s en/of beroepsgroepen aan gesprekken deelnemen.
In het onderstaande filmpje wordt uitgelegd hoe je je kunt aanmelden voor CedrisConnect. Meld je hier aan.
Deel jouw vragen en/of inzichten over inclusieve technologie op CedrisConnect. Zo leren we van elkaar. Heb je vragen over CedrisConnect? Neem dan contact met ons op.
Althans, met die woorden “inclusieve technologie”. Techniek ondersteunt de mens. Lees de column van Steven Hubeek - De Normaalste Zaak
Lees meerEen virtual reality-platform waarmee mensen – van jongeren met autisme tot ouderen en MBO-studenten – veilig en zelfstandig kunnen oefenen met reizen in het openbaar vervoer. KIT sprak met de maker van Virtual OV.
Lees meerDe ‘gewoon doen, we zien wel waar het schip strandt’– mentaliteit doet tekort aan de ambities van Werkkracht. Ze weten wat ze doen, maar kaderen van tevoren niet wat de uitkomsten moeten zijn. Want zelfs als het niet werkt, leer je daar weer van. En heb je de volgende keer een betere kans van slagen.
Lees meerInclusieve technologie omvat een breed scala aan toepassingen. Wat valt er precies onder? Om die vraag te beantwoorden, belichten we de verschillende soorten inclusieve technologie. Deze keer leggen we uit wat cognitieve support technologie (CST) inhoudt.
Lees meerHoe kan je de kennis over navigatiekaarten in parkeergarages inzetten om maatschappelijke impact te maken? Victor van Dinten deed dat door naext op te richten. Waar de meeste navigatieapps, zoals Google Maps, stoppen zodra je bij het gebouw bent aangekomen, gaat naext een stap verder. Dit platform maakt de binnenkant van gebouwen toegankelijker voor mensen met een ondersteuningsvraag, door alle instructies te geven die je nodig hebt om op een stressvrije manier de weg te vinden.
Lees meerBij Mariasteen in België maken ze gebruik van digitale werkinstructies. Er zijn verschillende aanbieders van platformen, maar bij Mariasteen koos men voor Axele on-the-job van Axians. Een platform dat eenvoudig te begrijpen is en waar iedereen mee aan de slag kan. An Defossez, Diensthoofd methodedienst, en Inge Scharlaken, Projectverantwoordelijke processen en digitalisering, vertellen over de keuze voor het platform, de voordelen en de reacties van medewerkers op deze technologie.
Lees meer