ArtikelenTechnologieënTINTProgramma & pilotsSubsidieregelingEventsKIT

Technologie uitgelicht: Operator Support Systeem

In onze zomerreeks staan we elke week stil bij één inclusieve technologie. Vandaag Operator Support Systeem (OSS)

Technologie uitgelicht: Operator Support Systeem

Er zijn verschillende technologieën die kunnen worden ingezet om mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, in de breedste zin van het woord, te helpen bij het vinden en behouden van passend en waardevol werk.

Vandaag staat Operator Support Systeem (OSS) centraal. Een OSS maakt gebruik van geavanceerde projectietechnologie om complexe, handmatige taken die deel uitmaken van productie-, assemblage- en trainingsactiviteiten van een bedrijf te vereenvoudigen.

Zo kunnen mensen met een beperking werkzaamheden uitvoeren die voor inzet van de technologie niet mogelijk waren. Het stelt bedrijven in staat om productielijnen, personeel en producten zo efficiënt en optimaal mogelijk te laten werken.

De inzet van een OSS is van grote waarde voor werknemers met een verstandelijke of psychische beperking die moeite hebben om handelingen te onthouden.

Onder andere Senzer en MidZuid zetten deze technologie in voor hun medewerkers en opdrachtgevers.

Meer weten over OSS?

Lees meer over OSS en verhalen uit de praktijk. Neem voor vragen contact met ons op. 

gerelateerde artikelen

Streven naar inclusie met technologie: de innovatieve tool

  • Inclusieve technologie
  • Innovatieve tool
  • TINT Apeldoorn

Wat komt er voor een werkgever bij kijken om inclusieve technologie te implementeren in de organisatie? Om die vraag te beantwoorden, is er een nieuwe tool ontwikkeld die werkgevers informeert over de manier waarop inclusieve technologie in een organisatie geïmplementeerd kan worden.

Lees meer

De ervaringen met een OSS van Senzer en TNO

  • Augmented Reality
  • Groei en doorstroming
  • Operator Support Systeem
  • TKI-LSH 2

In het kader van het Groei en Doorstroming project heeft Senzer in samenwerking met TNO de afgelopen tijd het Operator Support Systeem (OSS) uitgetest. Carel Retera, adviseur Arbeid en Innovatie bij Senzer, en Michiel de Looze, onderzoeker bij TNO, delen hun aanpak, inzichten en adviezen.

Lees meer
Medewerker zet product in elkaar met behulp van OSS

Zeg niet: ‘Goed idee’, maar: ‘Wat goed dat je een idee hebt!’

  • Innovatie campagnes
  • TINK Cedris

Ideeën heb je nodig voor innovatie en door innovatie campagnes kan je vraagstukken oplossen. Dat zeggen Steven Kop van Accept Mission, leveren idee & innovatie software, en Kim Kooke van Weener XL, het werk- en ontwikkelbedrijf van de gemeente ’s-Hertogenbosch. Ze deelden tijdens de TINK Cedris op 11 juni hun adviezen over hoe je succesvolle innovatie campagnes organiseert.

Lees meer

De waarde van technologie voor mensen met een ondersteuningsvraag

  • CTI
  • Inclusieve technologie

Coalitie voor Technologie en Inclusie (CTI) heeft acht pilots uitgevoerd met 223 deelnemers waarbij is gekeken naar positieve praktijkervaringen met inclusieve technologie. In de pilots is gebruik gemaakt van verschillende soorten persoonsgebonden, productiegebonden en begeleidingsgerichte technologie. UWV heeft hierover een Kennisverslag uitgebracht. Wij delen graag de belangrijkste punten.

Lees meer
Medewerker Senzer aan het werk met Operator Support System