Ervaringsverhaal: Peter vond door Speaksee een baan
Peter werd op latere leeftijd slechthorend en vond met behulp van Speaksee een baan. TINT Apeldoorn interviewde hem over zijn ervaringen.
Lees meerIn onze zomerreeks staan we elke week stil bij één inclusieve technologie. Vandaag Operator Support Systeem (OSS)
Er zijn verschillende technologieën die kunnen worden ingezet om mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, in de breedste zin van het woord, te helpen bij het vinden en behouden van passend en waardevol werk.
Vandaag staat Operator Support Systeem (OSS) centraal. Een OSS maakt gebruik van geavanceerde projectietechnologie om complexe, handmatige taken die deel uitmaken van productie-, assemblage- en trainingsactiviteiten van een bedrijf te vereenvoudigen.
Zo kunnen mensen met een beperking werkzaamheden uitvoeren die voor inzet van de technologie niet mogelijk waren. Het stelt bedrijven in staat om productielijnen, personeel en producten zo efficiënt en optimaal mogelijk te laten werken.
De inzet van een OSS is van grote waarde voor werknemers met een verstandelijke of psychische beperking die moeite hebben om handelingen te onthouden.
Onder andere Senzer en MidZuid zetten deze technologie in voor hun medewerkers en opdrachtgevers.
Lees meer over OSS en verhalen uit de praktijk. Neem voor vragen contact met ons op.
Peter werd op latere leeftijd slechthorend en vond met behulp van Speaksee een baan. TINT Apeldoorn interviewde hem over zijn ervaringen.
Lees meerTINT West-Brabant en KIT waren aanwezig op de Katapultdag 2024. Hier konden bezoekers zelf inclusieve technologieën uitproberen.
Lees meerTINT West-Brabant bestaat 1 jaar. Thom van Opstal van ASSA ABLOY blikt terug op het succes van de samenwerking en de opbrengsten.
Lees meerTNO, Amsterdam UMC en AKC ontwierpen een nieuwe inspiratietool met een overzicht van inclusieve technologieën voor arbeidsdeskundigen.
Lees meer